圖片 1.jpg

12674121_10205783203234484_1795099597_n.jpg

圖片23.jpg

圖片 1.jpg

文:田寶康Parker(215期) / 圖:Parker主動同意刊登

一位來自夏威夷的藝術家,從事巴里島原始風味的休閑服飾設計,
擁有一家30年的服飾製造公司,並曾經罹患膽囊癌與攝護腺癌,
而走過斷食之旅後,領悟到自己擁有控制自己健康與幸福之鑰。

------------------------------------------------------------------------------------------------------

邁向健康生活的最快速通路        

(按FAST是“快速”也是”斷食”之意) 

     我的老婆第一次提到,她要我跟她去台灣參加斷食營時,我必須承認我有一點懷疑。但就像所有的丈夫該做的,我們偶爾要對老婆的要求讓步,以減少不必要的麻煩。所以,就這樣我們去了台灣,我與女兒全都是為了我的老婆大人。

 

   當我們飛抵高雄之後,就驅車前往斷食營。儘管想到了6~7天不能吃東西,還有對於未來不知會發生什麼事的恐懼感令我氈抖,但是路上經過了綠意盎然的山野,我心不由自主的平靜下來。其實,我是很開心與我的家人來到這個美麗的地方,但是接下來會多麼有趣呢?我很懷疑...

 

   時間飛逝來到第七天,我們準備離去。(我是故意跳過七天的詳盡實況,讓讀者們自己去經歷體驗。)

 

   日子過得比想的還快,我的斷食體驗居然沒有我想像中的那麼痛苦。事實上,我是帶著全新的自我與幸福離去,這是我不曾有過的經驗。我同時感覺到充電、受到啟發、喚然一新、精神飽滿、熱力十足、更健康,並且為自己的斷食成就感到驕傲。我找到了自己人生的新方向,獲得了有益身心的全新知識。

 

   除了看起來相當年輕(這是老婆大人說的)、體重減輕,還有十分健康之外,我還有3項驚人的快速健康改善。第一項是持續都存在的BTS(舌頭灼熱的現象),很多年這個問題都重覆發生並且令我痛苦.西醫並沒有給我答案。第二項是我的2隻手肘的嚴重疼痛,扼要地說,它令我晚上無法睡覺或無法用雙手做一些日常工作。第三項是一直升高的高血壓──今天早上測量的結果是120/70,這對於將近60歲的人是不錯的數值(在沒有吃藥的情況下)。從我離開營區到現在,差不多有4個月了,這3個項目都從我的生命中離開了,希望它們不會再回來了。

 

   這些神奇的效果本身就令人值得花時間去從事斷食。但是我必需告訴你們,我離開那裏時還有一些比快速健康改善更寶貴的東西,那就是領悟到我自己擁有控制自己健康與幸福之鑰.我不會再依賴西醫與藥廠了。我在營隊期間學到的知識是大部份(如果不是全部)的健康問題都可以藉由任何人都可以學到的自然療法與運動來改善。額外的好處是心理健康、人際關係、幸福的整體感覺都是可以改變得更好的。

 

   意無疑問地,我與蘇老師和蘇媽媽已成為生命中的朋友,我們已不太需要語言的交換來助於彼此的了解。沒有一天我不想到他們,以及他們如何改變我的人生。他們對很多人的生命有多深遠與持續的影嚮啊!而且還持續地在進行之中。他們真的是受到神的愛與祝福所感召,你們就自己去體驗吧!

 

   如果你還沒有去斷食過,那麼鼓勵你自己去經歷這趟斷食之旅。如果你已斷食過,那麼我鼓勵你再去一次,因為我也打算再回去。知識是一個永遠裝不滿的杯子,是一個永遠有更多空間的杯子。

 

  我永遠感謝這趟難以忘懷的經驗。

大愛與你同在

派克

夏威夷,美國

Feb. 27th, 2016

The FASTest Way to a Healthier Life.

When my wife first mentioned that she wanted me to join her at a Fasting Retreat in Taiwan, I must admit that I was a bit skeptical.  As all husbands should do, we must, at times, give in to our wife’s request, and take the least line or resistance.

So off to Taiwan it was for my wife and I along with our daughter.

 As we landed in Kaohsiung, and started to drive through the green mountainous landscape towards the Retreat, I could not help but feel a sense of tranquility, although the thought of going for 6-7 days with no food, also had me trembling from the fear of the un-known.  I was really happy to be going with my family to this beautiful spot, but just how much fun was this going to be.  I had major doubts.

 Fast forward to day number Seven and we are preparing to depart.  (I have purposely left out the details of the seven days of which you will have to find out by yourself) 

 

The days actually went by faster then I thought, and my experience was less painful than I had envisioned. In fact, I am leaving with a renewed sense of self and wellbeing like I have never felt before.  I feel empowered, enlightened, renewed, energetic, enthusiastic, healthier and proud of my accomplishment all at the same time.  I have found a new direction in my personal life, with new knowledge that empowers me to do what is right for my mind and body. 

 

In addition to looking considerably younger (according to my wife), loosing weight and feeling like a million dollars, I had three amazing instant health results.  The first was an ongoing Burning Tongue Syndrome (BTS).  This was a problem that was reoccurring for many years and is quite painful.  Western Doctors had no solution for me.   The second was severe pain in both my elbows, to the point where I could not sleep at night or do normal chores with my arms.  The third was my elevated Blood Pressure- this morning it was 120/70, which is not bad for a man approaching 60 years (on no medication).  From day I left the resort up to today, almost four months, all these issues are gone from my life, hopefully never to return again.  

 

These miraculous results would be in themselves enough to make this effort well worth the time.  But I must tell you of something I left there with that is almost more valuable than these instant health benefits.  It is the understanding that I myself hold the keys to my own health and wellbeing.  I don’t rely on any western doctor or pharmaceutical companies.  Through the knowledge that I received from my time at the Retreat, I learned that most, if not all our health problems can be resolved with natural procedures and exercises available to anyone willing to take the time to learn. Additionally benefits such as improved mental health, improved relationships and overall sense of happiness will all be forever changed for the better.

 

It is no doubt, and no words need to be exchange between us to fully understand and appreciate that I have made friends for life in Master Su and Su Mama.  A day does not pass by that I don’t think of them and how they changed my life.  What profound and lasting impact they have had and continue to have in so many people’s lives.  They are truly inspired with God’s Love and Blessings, as you will experience for yourself.

 If you have not already done so, then encourage you to take this journey for yourself.  If you have already taken this path, then I encourage you to do it again, as I plan to do.  Knowledge is a cup that is never full, a cup that always has room for more. 

 I am forever grateful for this unforgettable experience.

Much Aloha,

Parker 

Hawaii, USA

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    蘇老師瑜珈斷食營 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()